dinsdag 20 november 2012

Me @ Paris

Terwijl ik aan het uitvogelen ben hoe deze blog precies werk droom ik terug naar afgelopen weekend. Mijn eerste bezoek aan Parijs zit er namelijk net op en ik kan me nog maar moeilijk concentreren op al het schoolwerk wat weer op me te wachten staat! Allereerst zal ik mezelf even kort voorstellen:

Ik ben Renee, momenteel 20 lentes jong en volop aan het studeren. Hopelijk studeer ik dit schooljaar af en kan ik mijn studentenleven vanaf september 2013 voortzetten als masterstudent in Amsterdam!! Een spannende stap voor een meisje van het Limburgse platteland, maar ik heb er zin in! (die concentratie dan maar weer snel terugvinden..) Het is erg subjectief, maar ik ben een enthousiast en vrolijk persoon (daaronder verstaan we dus ook: zo goed als nooit een ochtendhumeur!!) Laten we van vandaag dan maar meteen een uitzondering maken, want als om 05.30 je wekker gaat om vervolgens af te reizen naar Maastricht (waar ik goed anderhalf uur over doe) voor een college van 3.15 uur, tsja daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Voor de geïnteresseerde ik studeer in de richting van Marketing en Communicatie, momenteel volg ik een minor over schrijven, vandaar ook dat ik deze blog start. Als ik dan toch aan het schrijven ben, dan ook maar over dingen die ik leuk vind en niet alleen dingen die mijn docent leuk vindt!
Ik probeer iedere week een of meerdere berichten te posten, over werkelijk van alles en nog wat, gewoon over zaken die mij zoal bezighouden.

Even lekker terugdromen naar afgelopen weekend, de boeken kunnen nog wel een uurtje langer wachten!

Werkelijk alles was mooi aan Parijs, en het zal dan ook zeker niet bij mijn eerste bezoekje blijven!! Oké, niet alles, wat een afschuwelijk hotel was dat.. Tijdens mijn poging om mijn haren te wassen (wat erg moeilijk ging met een erg dun straaltje water) kwam ik erachter dat het plafond in de badkamer bijna naar beneden viel! Gelukkig had ik wel een goede nachtrust gehad in een iets te klein tweepersoonsbed met een vriendin die net iets te breed lag. Maar och wat hebben we gelachen!  Ook hier werden mijn vriendinnen geconfronteerd met het feit dat ik dus geen ochtendhumeur heb (haha). Na een kort ritje in de metro en trein stond in een keer de Eifeltoren voor mijn neus, niks met wat ik ervan gedacht had.. weer een uitzondering op al het mooie in Parijs, want die is dus niet zo heel mooi; maar hij is zeker erg indrukwekkend!! Een kreetje van verbazing kwam er dan ook wel uit, al helemaal toen ik omhoog ging en het uitzicht kon bewonderen.  Na een lange dag en de vele indrukken die we hebben opgedaan zijn we lekker gaan uiteten in een heerlijk frans restaurant, een lekkere pasta kon er dan ook zeker wel in! Een lange reis terug over de mistige snelwegen in België met ongelukken langs de weg volgde, gelukkig zijn we heelhuids thuis gekomen en loop ik nu alweer 2 dagen rond met een jetlag van een erg leuk, indrukwekkend, gezellig, lachwekkend, mooi, maar ook vermoeiend weekend Parijs.

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten